Van Wanaka naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu Van Wanaka naar Queenstown - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu

Van Wanaka naar Queenstown

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny, Jan en Suzan

22 November 2007 | Nieuw Zeeland, Queenstown

21 november 2007.
Lake Wanaka en de trip naar Frankton aan een zijarm van het Lake Wakatipu.
Vroeg in de morgen voor het ontbijt vertrokken van de camping nabij het Lake Wanaka. Er was gezien het uitzonderlijke mooie weer besloten om te ontbijten direct aan het meer. Tijdens het ontbijt genoten wij van het mooie uitzicht over het meer en omliggende bergen.
Na het ontbijt reden wij door naar het plaatsje Wanaka waar wat boodschappen werden gedaan en op een terrasje koffie gedronken. De combinatie van het weer en de leuke boulevard deed ons even denken in Zuid Frankrijk te zijn beland. Onze volgende bestemming is Queenstown of omgeving. Het zeer schilderachtige Queenstown is gelegen aan het Lake Wakatipu en is bekend als wereldcentrum voor avontuurlijke sporten als bungee jumping en hang-gliding. Wij zullen ons hieraan echter niet te buiten gaan. De relatief korte route die wij deze dag moeten rijden kan op 2 manieren worden gedaan. Over de ruime 2 baansweg die via het Lake Dunstan voert of binnendoor door de bergen over zeer kronkelige wegen met stijle hellingen. Wij kiezen voor het laatste. De tocht voert door een wintersportgebied waarbij weer de mooiste uitzichten zijn te bewonderen. Onderweg worden wij nog opgehouden door een grote kudde koeien die zich over de zelfde weg moesten verplaatsen. In de kudde veel kalfjes wat de zaak alleen maar grappiger maakte.
Aangekomen op een hoogte met een vermeld uitkijkpunt konden wij kilometers ver Queenstown in de diepte zien liggen. De afdaling kon beginnen nog niet wetend welke hellingen wij nog zouden tegenkomen. Afdalen van hellingen boven de 20 procent met een relatief zware camper was weer even topsport. Jenny en Suzan waren in ieder geval dolblij toen wij weer op een vlakke weg terechtkwamen. Uit de rond het meer beschikbare campings werd een motorcamp uitgezocht nabij het plaatsje Frankton. De camping beschikt over een aantal plaatsen vlak aan het meer waarvan er de vorige dag twee waren gereserveerd. Weer een schitterende locatie. Er werd besloten eens even onze rust te nemen en heerlijk in de zon een boekje te lezen. Het stadje Queenstown ligt ca. 6 kilometer verder. Omdat wij deze plaats met een aantal bezienswaardigheden goed willen bekijken zullen wij voor de 2e nacht een plaats zoeken op de Top 10 camping Creekside in Queenstown welke camping op 4 minuten lopen ligt van het centrum.

22 november 2007
Jan en Suzan zijn doorgereden naar de camping in Queenstown, terwijl wij onderweg nog even een onwillige camperdeur laten repareren. Na aankomst op de camping krijgen wij 2 mooie plaatsen met een soort privé barbecue. De camping ligt op loopafstand van het centrum van Queenstown wat weer direct aan het meer is gelegen. De over Queenstown verkregen informatie blijkt meer dan waar. Het is een schilderachtig gelegen stadje. Leuke winkelstraatjes met de meest moderne boetiekjes en winkels. Aan restaurants geen gebrek. In een Ierse Pub wordt wat gedronken en vervolgens wordt er verder gewinkeld en langs de boulevard gelopen. Later in de middag besluiten wij met een kabelbaan naar de boven op de berg gelegen peak te gaan. Het uitzicht op Queenstown en het meer is geweldig. Typisch dat alle meren die wij tot dusver hebben gezien totaal verschillend zijn. Het ruige landschap rond Lake Wakatipu geeft een voorschot op wat wij gaan zien in de sounds van fiordland.
Boven op de peak hebben wij geboekt voor een Haka show. Deze door Maori’s in traditionele kledij uitgevoerde show was wat ons betreft meer dan de moeite van het bijwonen waard. Om ca. 19.30 gaan wij met de kabelbaan naar beneden om in het stadje wat te gaan eten. Er wordt een restaurant uitgezocht aan het haventje waar ook nog enkele malen per dag een oude stoomboot aanmeert. De bediening in het zeer trendy restaurant is zoals wij inmiddels in Nieuw Zeeland gewend zijn bijzonder vriendelijk en attent. Na het eten terug naar de camping. Morgen gaan wij richting Te Anau van waaruit wij de Milford en/of Doubtful Sound zullen gaan bezoeken.
Peter

• 22 November 2007 - 11:48

Petra:

Toch geen heimwee? --> combinatie van het weer en de leuke boulevard deed ons even denken in Zuid Frankrijk te zijn beland <--
    Het ziet er allemaal weer geweldig uit. Jullie ook!
    Liefs, Hans & Peet

• 22 November 2007 - 13:27

Biebko:

leuke golfhouding op foto dsc02379 het nederlandselftal verloor gisteren van wit rusland met 2-1 maar ze waren al geplaatst door luxemburg met slechts 1-0 te verslaan.we gaan het weekend met john & roos naar de papenburg.goede reis en maak ong maar veel van die schitterende
    foto"s

• 22 November 2007 - 18:48

Ralph En Anouk:

Elke keer weer erg mooie foto's em leuke verhalen! Het blijft leuk om jullie op deze manier te volgen. We proberen dagelijks wel even te kijken wat jullie allemaal hebben gedaan en gezien. Op deze manier zijn jullie steeds toch even heel dichtbij.

Liefs,

Ralph en Anouk

• 22 November 2007 - 20:38

Ilone:

Vanmorgen vroeg bij de bushalte even m'n voicemail geluisterd .... een berichtje van Jenny uit Nieuw Zeeland! Heel erg leuk zeg! Dankjewel!
    Dikke kus,
    Iloon

• 24 November 2007 - 16:03

Arie & Elly:

Leuk dat jullie ons zo laten meegenieten van jullie mooie tocht. Een beetje jalours zijn we wel. We blijven nieuwsgierig naar nieuwe berichten en foto's.
    Geniet er nog even van!!

groetjes,
    Arie & Elly.

• 25 November 2007 - 12:34

Frank:

Mooi hoor daar in Zuidelijk Zuid NZ!! Jullie zullen nu wel de Sounds aan het bezichtigen zijn. Hoop voor jullie dat de weg nu wel gewoon begaanbaar is!! Kan in de winter soms instorten en zo :-)
    Hoop dat jullie nog wel energie over houden voor de Fiss-vakantie in januari. Er ligt al 140 cm sneeuw dus...... Veel plezier daar verder en ik blijf jullie volgen hoor,
    Groet Frank

• 25 November 2007 - 14:08

Fons En Monique:

Naar binnen gedreven door het slechte herfstweer, genieten we mee met jullie zonnetje en mooie natuur en weinig fileleed, zo te zien.
    groetjes, Fons en Monique

• 25 November 2007 - 14:48

Marc:

He ouwetjes (alle 4),

Het ziet er elke keer weer fantastisch uit! Mooie verhalen ook...

Leuk om jullie te zien genieten.
    ... en pa... je kan toch echt beter een hoed kopen dan die maffe pet van je...

Dikke zoen,

Marc

• 25 November 2007 - 20:04

Esther, Manja En Mir:

Hallo daar,
    Even een berichtje uit Mexico. Hier alles goed. Morgen gaan we 2 dagen naar Tulum om nog een mooie tempel te bezoeken en lekker op het strand te hangen. Misschien komen we daar nog wel een schilpad tegen. Veel plezier en we laten weer wat van ons horen. Kussen, Esther Manja en Mireille

• 25 November 2007 - 21:31

John En Mary:

Jullie geweldige belevenissen van de afgelopen week gelezen en de foto's bekeken, helemaal te gek. Wat zullen jullie genieten. Groetjes van ons.

• 26 November 2007 - 07:36

Hilda De Bussch~ere:

Hallo allemaal,
    Ik had al eerder een berichtje verzonden maar is niet aangekomen. Bij deze wil ik jullie allen complimenteren voor al het moois wat jullie laten zien. Geweldig, al die reisverhalen en de prachtige foto's.
    groetjes en geniet verder.
    Hilda