Van Blenheim naar Abel Tasmanpark - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu Van Blenheim naar Abel Tasmanpark - Reisverslag uit Kaiteriteri, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu

Van Blenheim naar Abel Tasmanpark

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny, Jan en Suzan

16 November 2007 | Nieuw Zeeland, Kaiteriteri

15-11-2007
Blenheim en omgeving en via Havelock en Nelson naar Het Abel Tasman Park
Om 9 uur vertrokken wij uit Blenheim naar Renwick in het hart van het wijngebied van de Marlborough. Wij zochten van alle wijnproducenten een kleinere maar kwalitatief uitstekende wijnmaker uit om wijn te proeven en wat wijn in te slaan. Wij bezochten het wijnhuis Te Whare Ra van Anna en Jason Flowerday die met hun familiebedrijf een aantal uitstekende wijnen produceren. Wij werden ontvangen door Jason en zijn 2 dochters van 3 jaar die als tweeling nog eens een tweetal zusjes hebben gekregen (ook een tweeling en nu 7 weken oud). Jason vertelde ons over het ontstaan van het wijngoed. Hij is de derde generatie van een geslacht wijnmakers . Kwaliteit is wat zijn bedrijf in alle opzichten uitstraalt. Te Whare Ra, wat betekent huis onder de zon, is gesticht in 1979 en is hiermee de oudste boutique winery in Marlbourogh. Wederom geldt dat wij weer werden verrast door de zeer hartelijke ontvangst. Wat zijn de Nieuw Zeelanders die wij tot dusver hebben ontmoet toch gastvrij en relaxed. Na de productieruimte en kelders te hebben bezocht namen wij afscheid van Jason en zijn dochters. Vervolgens reden wij naar Havelock waar wij te vroeg passeerden om de bekende groene mosselen als lunch te gebruiken. De mosselen houden wij tegoed. Via Nelson vervolgden wij onze weg naar het Abel Tasman Park. In Kaiteriteri aan de baai aan het begin van het park vonden wij op de campground een plaats voor onze campers direkt aan het strand. De watertaxi’s die verbinding houden met verschillende plaatsen in het park vertrekken letterlijk voor onze deur. Vrijdagochtend 16 november zullen wij ons door de watertaxi ergens in het park laten afzetten om een flinke wandeling te maken. Afhankelijk van de duur en afstand van de wandeltocht zullen wij ons door de taxi op een nader te bepalen punt weer laten ophalen.
Peter

• 16 November 2007 - 09:40

Petra:

Dat moet een goed wijntje zijn! 2 x een tweeling. Ik ga eens kijken of dit hier ook te koop is ;-)

• 16 November 2007 - 10:59

Peter En Ria:

eerst een compliment aan alle vier voor de geweldige verslagen en foto's. wat een talent.(of je erbij bent)
    Verder geloof ik dat jullie echt in therapie moeten als je weer naar huis komt, want dat zal niet meevallen. Ik word nu zachtjesaan wel een beetje jaloers. Wat een schitterend land is dat. En gezien de foto's is de wijn ook niet te versmaden.
    ga zo door, en denk nog maar niet aan de thuisreis.
    groetjes.

• 16 November 2007 - 15:18

Biebko:

niet meer van die hoge golven maken met dat waterskieen tijdens zo overtocht.
    ik heb gelezen dat een ideaal uitstapje is de boottocht van bark bay van waar je terug kan wandelen naar torrent bay ongeveer 2 uur. wat lijkt me dat prachtig dat abel tasman park.als je alles wil bekijken kan je nog wel een jaar wegblijven.

• 16 November 2007 - 20:27

Keez:

leuk jullie reis te te kunnen zien en zo van het laatste moment. Het is hier nu kwart over negen, avond, jullie slapen dus en ik lees en bekijk wat er deze dag gebeurd is! Onvoorstelbaar! Moet je je voorstellen toen Abel Tasman daar ongeveer in 1640 was en het "Zuid Eiland" ontdekte; als hij op dat moment naar Holland was gaan varen dan was hij misschien in februari of maart 2008 aangekomen! En ik lees en zie wat er vandaag gebeurde. Het lijkt mij een fantastische tocht, en zo op jezelf met die Camper. Suus had zonet Loes nog aan de telefoon. Ik ben eergisteren even bij haar langs geweest voor een kop thee.
    't Gaat goed met haar, denk ik en ik hoorde dat Mark er regelmatig eet. Ik hoop dat jullie nog veel genieten en wil graag straks de spannende verhalen horen. Hartelijke groet en slaap ze! keez.

Peter en Jenny, Jan en Suzan

Wordt reisverslag van Suzan en Jan en Jenny en Peter. Reis gaat via Hong Kong naar Aukland Nieuw Zeeland. In Nieuw Zeeland wordt een camperreis gemaakt over het Noorder en Zuider Eiland. Vanuit Christchurch wordt vervolgens gevlogen naar Fiji waar op een resort op een van de eilanden 6 dagen wordt doorgebracht om vervolgens door te vliegen naar Sydney Australie waar wij nog een aantal dagen zullen zijn om tenslotte via Hong Kong terug te vliegen naar Nederland.