De overtocht van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu De overtocht van Noord naar Zuid - Reisverslag uit Blenheim, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu

De overtocht van Noord naar Zuid

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny, Jan en Suzan

14 November 2007 | Nieuw Zeeland, Blenheim

De nacht van 13 naar 14 november was een onstuimige. Het onweerde en stormde. Met onze overtocht naar het zuider eiland voor de boeg gaf dit niet zo’n rustig gevoel. Vroeg in de morgen naar de terminal van de ferry in Wellington gereden waar op tijd kon worden ingescheept. De bemanning wist ons bij het aan boord gaan al te vertellen dat het een ruwe tocht zou worden. De Cook Street tussen het noorder- en zuidereiland kan heel rustig zijn maar het kan er ook spoken. Dit laatste hebben wij gemerkt met huizenhoge golven tot 10 meter. Wij zaten aan de voorzijde van het schip op het 8e dek waar de golven regelmatig tegen de ruiten aan sloegen. De tocht van 92 kilometer die normaal 3 uur duurt, duurde in ons geval 4,5 uur. Het plaatselijke nieuws op de radio vermeldde zelfs dat de interisland ferry door zeer ruwe zee 90 minuten te laat in Picton arriveerde. Het laatste deel van de overtocht voerde ons door de Marlborough sounds wat door de beschutting rustiger verliep en ons de gelegenheid gaf om te genieten van deze mooie fjorden. In Picton aangekomen klaarde het weer op. Na het ontschepen zijn we naar het plaatsje Blenheim in het wijngebied van Marlborough gereden. In Blenheim overnachten wij om morgen onze tocht te vervolgen naar het Abel Tasman National Park. Het is ons plan om morgen richting Havelock te rijden en daarna door te rijden naar het Tasman Park. De door ons uitgezochte overnachtingsplaats ligt in Kaiteri en is wellicht het door Dick en Riek in hun mail genoemde Motorcamp. Wij zullen het zeker bekijken.
Peter

• 14 November 2007 - 09:40

Paul:

Mijn God!! Ik voel me soms op het pontje van Hekelingen al niet pluis...
    Maar ach, zoiets is later altijd leuk om te kunnen (na)vertellen.
    Blijf genieten, dan geniet ik met jullie mee.

• 14 November 2007 - 09:59

Daan:

Moet wel heel griezelig geweest zijn die hoge golven en niemand zeeziek??? blijven genieten!!!

XXX

• 14 November 2007 - 21:43

Suuskees:

Jan en suus van harte gefeliciteerd metjullie 35 jaar.
    Wat een golven je ziet ze op de foto.s.
    Kregen jullie bij het aan boord gaan geen pillen tegen zeeziekte?
    Veel plezier. Hier begint het koud te worden. xxxx

• 15 November 2007 - 10:15

Rene En Marijke:

Wat een prachtige foto's! We zijn nog steeds zeeziek. Veel plezier verder.

• 15 November 2007 - 19:41

Ilone:

Hey hallo lieve Kampers!
    Eindelijk het adres van jullie site weten te bemachtigen. Wat een indrukwekkende foto's zeg! Vooral van die boottocht! Ik ben weleens zeeziek geworden op een waterfiets met Esther ... dit moet helemaal erg geweest zijn! Dan sla je een bord erwtensoep wel even over denk ik!
    Ik ga jullie lekker veel volgen via deze site en wens jullie nog een fantastische tijd!
    En bij thuiskomst kunnen jullie ook prima dim-summen in Rotterdam!
    dikke kus,
    Loontje

P.S. nog gefeliciteerd met jullie aanstaande kleinkindje!

• 15 November 2007 - 20:58

Joop/mieke:

weet dat wij jullie op de voet volgen. Allemaal geweldig en blijf vooral genieten onder welke omstandigheid danook. Beetje wind. Beetje water. Och.
    liefs

• 15 November 2007 - 22:52

Anja Huisman:

groetjes van de bridge meisjes en nog veel plezier

Peter en Jenny, Jan en Suzan

Wordt reisverslag van Suzan en Jan en Jenny en Peter. Reis gaat via Hong Kong naar Aukland Nieuw Zeeland. In Nieuw Zeeland wordt een camperreis gemaakt over het Noorder en Zuider Eiland. Vanuit Christchurch wordt vervolgens gevlogen naar Fiji waar op een resort op een van de eilanden 6 dagen wordt doorgebracht om vervolgens door te vliegen naar Sydney Australie waar wij nog een aantal dagen zullen zijn om tenslotte via Hong Kong terug te vliegen naar Nederland.