Via Tongariro National Park naar Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu Via Tongariro National Park naar Wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu

Via Tongariro National Park naar Wellington

Door: Jenny

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny, Jan en Suzan

13 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

12 november
We vertrekken om 8.15 uur uit Napier met als bestemming Tongariro National Park, het grootste skigebied van Nieuw Zeeland. De zon schijnt, weer een prachtige weg door de bergen. Er staat heel veel brem langs de weg. Vandaag zijn Jan en Suzan 37 jaar getrouwd. We gaan ze vanmiddag verrassen met een fles champagne. De route gaat langs Taupo aan het Lake Taupo (het grootste meer van NZ). We doen er boodschappen, Peter gaat langs het internetcafé, we drinken er koffie met gebak (bruidspaar trakteert). Suzan gaat een kennis van de golfclub opzoeken die naar Taupo is uitgezonden en daar werkzaam is als arts voor 1 jaar. Daarna gaan we verder richting camping. Het Tongariro National Park heeft drie actieve vulkanen, deze werden in 1887 door een Maori opperhoofd geschonken aan de regering. De natuur is overweldigend. In dit gebied werden ook opnamen gemaakt voor de film The Lord of the Rings. Hoe kan ik weer wennen in Nederland. Aangekomen op de campground aan de voet van de Mount Ruapehu, bedekt met sneeuw, moeten we de moeilijke beslissing nemen of te gaan borrelen of een wandeling te maken. Dit keer nemen we de beslissing om een wandeling te maken. Het wordt een totaal 2,5 uur durende tocht naar een waterval. Weer spectaculair! Trouwens wanneer we langs de receptie lopen staat daar vermeld wat te doen wanneer het alarm afgaat vanwege vulkanische uitbarstingen. Best wel griezelig!
Daarna trakteren Jan en Suzan ons op een heerlijk etentje. We zijn nu twee weken onderweg en ik heb me nog niet 1 minuut verveeld.

13 november
Vandaag vertrekken we richting Wellington (de tegenwoordige hoofdstad van NZ).
Daar vandaan varen we woensdag met de ferry naar het Zuider Eiland, naar het plaatsje Picton.
We zijn zo’n 100 km van Wellington en het begint helaas te regenen. Hoop dat het morgen tijdens de boottocht droog is. Die tocht moet volgens zeggen ook weer geweldig zijn.
Inmiddels zijn we aangekomen in Wellington waar wij op een speciale overnachtingsplaats staan bij een motel. De ferry is volgens de gegevens binnen 5 minuten te bereiken.
Jenny

• 13 November 2007 - 07:24

Daan:

Wat een moeilijke beslissingen moeten jullie toch nemen, geniet ze veel liefs

• 13 November 2007 - 11:21

Biebco:

jan en suzan van harte hoor op naar de veertig jaar,volgens mij maken jullie de 38 jaar van peter en jenny ook nog mee?
    wat een prachtig landschap,goede vaart naar het zuidelijk eiland,ik ben nieuwsgierig hoe mooi het daar is.
    peter hoeveel hoedenshows heb jij al niet gegeven,wel blijven drinken hoor
    groetjes ook van trix

• 13 November 2007 - 12:59

Dick & Riek:

Hallo Kiwi's
    Genieten dagelijks van jullie reisverslag
    uiteraard veel herkenningspunten. Begrepen dat jullie via Blenheim willen rijden. Veel mooier is de route via de Queen Charlotte Drive richting Havelock het Yerseke van NZ.(heerlijke green mussels)
    Mooie vertrekplaats voor het maken van een wandeling in het Tasman Park is Kaiteriteri waar ook aan motorcamp is.
    Hier is ook het vertrekpunt van de aquataxi's.(www.aquataxis.nz)
    Heen met de boot naar Tonga en terug een wandeling van ca. 5 uur door een prachtige natuur tot Torrent Bay en
    vandaar weer terug met de aquataxi.
    Goeie reis verder en......... het wordt
    steeds mooier.

Peter en Jenny, Jan en Suzan

Wordt reisverslag van Suzan en Jan en Jenny en Peter. Reis gaat via Hong Kong naar Aukland Nieuw Zeeland. In Nieuw Zeeland wordt een camperreis gemaakt over het Noorder en Zuider Eiland. Vanuit Christchurch wordt vervolgens gevlogen naar Fiji waar op een resort op een van de eilanden 6 dagen wordt doorgebracht om vervolgens door te vliegen naar Sydney Australie waar wij nog een aantal dagen zullen zijn om tenslotte via Hong Kong terug te vliegen naar Nederland.