Van Lake Waikaremoana naar Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu Van Lake Waikaremoana naar Napier - Reisverslag uit Napier, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu

Van Lake Waikaremoana naar Napier

Door: Suzan

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny, Jan en Suzan

12 November 2007 | Nieuw Zeeland, Napier

11-11-2007
Zondagochtend de gordijntjes open van de campervan, strak blauwe lucht, volop zon en weer schitterend uitzicht, dit keer over Lake Waikaremoana,lekker ontbijten.
We gaan al om 8.00 uur een boottocht maken van plmn. 1 uur over het meer. Er gaat een groep van 14 vrouwen aan boord, zij komen uit Wellington en allemaal “mums”. Zij gaan een 9 uur durende wandeling maken en moeten bij een bepaald punt aan het meer worden afgezet, plmn. 30 min. varen. Jan en Peter dus met 16 vrouwen aan boord en een gekakel van jewelste. Jenny en ik deden flink mee, leuk om met die vrouwen te kletsen en zij wilden van alles over ons en onze reis weten. De tocht terug naar de camp-ground is met z’n vieren een stuk rustiger. Genoten van het schitterende en zeer grote meer, de omliggende bergen, alleen maar groen en nergens een huis te zien tegen al die hellingen. Om 9 uur dus weer aan wal en meteen de kleine camp-shop in om water en fruit te kopen (nee geen wijn). Ook nog koffie gedronken in de winkel en Peter koopt dit keer de hoed, die hij direct opzet (echt kangaroe-leer) na het succes dat hij had met de internetfoto.
TROUWENS—wat een leuke en lieve reacties allemaal op onze reisverslagen en foto’s, leuk om te lezen, we houden het bij (Ralph, krijgt voorlopig geen zelfgemaakte sate’s van mij).
Plusminus 10.00 uur weer in de camper en op weg naar de Art-Deco stad Napier gelegen aan Hawke’s Bay. Het eerste gedeelte na de campground gaat weer over gravelwegen, dwars door de bergen met weer adembenemende uitzichten over o.a. het meer. Volgens de dames uit de boot prachtig, maar nog niets vergeleken bij wat we nog op het Zuidereiland gaan zien
“that’s heaven” . Dit hebben we al van verschillende mensen gehoord, dus we zijn benieuwd.
Onderweg zien we weer van alles, sinaasappelbomen, kaalgeschoren schapen met lammetje’s, golfbanen, varens op stammen waardoor ze op palmbomen lijken (Punga-ferns)
bomen met pluizige rode bloemen (Pohutukawa tree’s) de Nieuw Zeelandse Kerstboom zegt men hier. Na weer geluncht te hebben aan de oevers van een prachtig meer om plm. 15.00 op
de camping nabij Napier aangekomen. Weer prachtige plaatsen met uitzicht over de Pacific Oceaan met turquoois-blauw water.
Napier is in 1932 getroffen door een aardbeving en grotendeels verwoest, daarna weer opgebouwd in Art-Deco stijl. Wij kwamen zondagmiddag om 16.30 in het stadje aan dat zo goed als uitgestorven was, alle winkels dicht. Alleen maar laagbouw, een beetje zoals je dat in Wild-West films ziet, wel aardig maar niet erg interessant. Wel een leuke boulevard langs de oceaan maar ook hier geen mens te zien. Gauw terug naar de camper, waar Jenny en ik
weer voor de warme hap hebben gezorgd en we ons verhaal nog even op internet hebben gezet.
Suus

• 12 November 2007 - 07:29

Petra:

12e van de 11e 2007! Suzan & Jan 37 jaar getrouwd!GEFELICITEERD!
    Wij nemen een lekker wijntje op jullie. XXXX

Ma, Hans en Peet

• 12 November 2007 - 08:31

John & Marianne:

Wij zitten momenteel in Whitsundays (Great Barrier Reef) en gaan morgen weer verder in zuidelijke richting. Leuk om op deze manier jullie reiservaringen te volgen !Wij genieten in ieder geval van het heerlijke weertje met alles erop en eraan !

Groetjes en veel plezier,

John & Marianne

• 12 November 2007 - 10:07

Elsa :

Heel decadent om je trouwfeest in Nieuw Zeeland te vieren, haha! Hartelijk gefeliciteerd en nog vele jaren. Zo te lezen vervelen jullie je geen moment, geniet van al dat moois en wij doen een klein beetje mee op afstand via deze site. Geweldig! Ciao, tot een volgende keer. E, ook namens E.

• 12 November 2007 - 10:09

Ton En Wil:

Jongens wat een prachtige reis zijn jullie toch aan het maken en wat een fraaie foto's met pakkende reisverslagen.
    Hier komt de eerste nachtvorst er aan!!
    Mooie en ruime campers trouwens.
    Genieten jullie verder en hou ons op de hoogte.

Peter en Jan met 16 vrouwen!!!..., komt daar nog een apart verslag van van de mannen?

Goede reis verder, groetjes

PS Feijenoord-Ajax 2-2 en PSV-AZ 1-1

Peter en Jenny, Jan en Suzan

Wordt reisverslag van Suzan en Jan en Jenny en Peter. Reis gaat via Hong Kong naar Aukland Nieuw Zeeland. In Nieuw Zeeland wordt een camperreis gemaakt over het Noorder en Zuider Eiland. Vanuit Christchurch wordt vervolgens gevlogen naar Fiji waar op een resort op een van de eilanden 6 dagen wordt doorgebracht om vervolgens door te vliegen naar Sydney Australie waar wij nog een aantal dagen zullen zijn om tenslotte via Hong Kong terug te vliegen naar Nederland.