De tocht naar en ons verblijf in Coromandel - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu De tocht naar en ons verblijf in Coromandel - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu

De tocht naar en ons verblijf in Coromandel

Door: Peter

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny, Jan en Suzan

08 November 2007 | Nieuw Zeeland, Wellington

6 november 2007 (Het weer is Nederlands: Het regent)
s' Morgens vertrokken vanuit Sandspit via Auckland naar het schiereiland Coromandel. In en rond Auckland druk verkeer, maar wij konden blijven rijden en de tocht richting Coromandel verliep voorspoedig. Aangekomen bij Coromandel Forest Park namen wij de weg door het park van west naar oost. Deze zeer bochtige weg met verradelijke hellingen voert door een prachtig natuurgebied. Onze bestemming voor deze dag, het aan de kust gelegen Pauanui dachten wij vroeg in de middag te bereiken. Helaas kregen wij enige tegenslag. Op een punt midden in het park ver van het bereik van de mobile telefoon liet de camper van Jan en Suzan het afweten. De versnellingsbak gaf de geest en verder rijden bleek onmogelijk. Op het moment reden wij voor en hadden pas na vele kilometers in de gaten dat Jan en Suzan niet meer volgden. De batterijen van de Walky Talky's waren leeg en wij moesten nog nieuwe kopen. Na enige tijd wachten terug naar het punt waar wij elkaar kwijt waren geraakt. Bij aankomst werd afgesproken dat wij naar een punt zouden doorrijden waar weer bereik van de mobile telefoon zou zijn. Dit bleek meer dan 10 kilometer verder. Hier aangekomen werd contact gezocht met de verhuurder van onze campers KEA Campers. Perfect te woord gestaan gaven wij zo goed en kwaad als mogelijk de positie door waar de gestrande camper zich bevond. Vervolgens terug naar Jan en Suzan om verslag uit te brengen. Na ca 45 minuten kwam er hulp opdagen van een garagehouder uit het op ca. 25 km afstand gelegen plaatsje Thames. Reparatie bleek echter terplaatse niet mogelijk, dus de camper werd weggesleept naar Thames in afwachting van verdere aktie van KEA Campers. Afgesproken werd dat wij vast door zouden rijden naar Pauanui en dat verder telefonisch contact zou worden gehouden. In Thames bleek dat KEA Campers gezien het inmiddels latere tijdstip de camper niet eerder dan de volgende dag zou kunnen omruilen. De defecte camper werd door de zeer behulpzame garagehouder naar een plaatselijke camping gesleept, waar Jan en Suzan de nacht moesten doorbrengen. Wij waren inmiddels in Pauanui aangekomen waar tot onze verbazing bleek dat de uitgezochte camping niet meer in gebruik was. Een goed alternatief terplaatse of in de omgeving bleek niet voorhanden waarop wij besloten om terug te rijden naar Thames waar wij ons weer bij Jan en Suzan zouden aansluiten. Suzan bleek na ons telefoontje dat wij die kant op zouden komen supersnel een maaltijd voor ons allen te hebben gemaakt zodat wij na uiteraard een borrel aan tafel konden. De camping bleek prima en het werd zelfs droog.

7 november 2007
Zoals aangegeven door KEA was de trailer met hierop de vervangende camper om 8 uur vertrokken uit Auckland wat naar onze inschatting op meer dan 2 uur rijden ligt. Echter veel eerder dan wij hadden verwacht verscheen om ca.9.15 uur een vrachtwagen met een nieuwe camper. Snel spullen overgeladen en op weg naar Hahei waar inmiddels 2 plaatsen waren gereserveerd op een camping met zeezicht. In Thames werden nog wat bootschappen gedaan en werd in een plaatselijk restaurantje heerlijke koffie gedronken. Het oude goudzoekersplaatsje Thames bleek een gezellig centrum te hebben. Na de koffie opnieuw de bekende weg door het Coromandel Forest genomen op weg naar Hahei. Aangekomen in Hahei bleken de door ons gereserveerde plaatsen op een droomlokatie te liggen. Direkt boven het strand gelegen met een panoramisch uitzicht over een baai met vele eilandjes.
(Kijk op:http//www.haheiholidays.co.nz/) Helaas bewolkt maar gelukkig droog. s'Middags met 1 camper naar het nabij gelegen Hot Water Beach en naar Cathedral Cove. Schitterend allemaal, wat een prachtig land is Nieuw Zeeland. s'Avonds na het eten werden wij bovendien buiten getrakteerd op de mooiste sterrenhemel die wij ooit gezien hebben. Door de schone dampkring is dit een schouwspel waar wij in Europa alleen maar van kunnen dromen. De heldere hemel en de voorspellingen deden ons besluiten om de volgende ochtend te beslissen of wij hier nog een dag zouden blijven. Vol goede moed naar bed. (Overigens is zelfs voor Jenny de klim naar het bed de normaalste zaak van de wereld geworden en het slapen in het 2 x 2 mtr grote bed gaat prima)

8 november 2007
De gordijnen open en ja hoor de zon! Het reeds beschreven uitzicht blijkt bij zonnig weer nog beter en mooier. Besloten wordt om nog een dag in Hahei te blijven. Wij lopen over het strand. De baai eindigt bij een rotspartij waar bomen uitgroeien. Een trapje en een pad omhoog leidt ons een heuvel op met weer een nog mooier uitzicht. De rest van deze dag zien wij als een soort rustdag waar dan verder ook weinig over valt te vertellen.
Peter

• 08 November 2007 - 07:02

Petra:

Lieve SJJP, Jullie schrijven over Nieuw Zeeland; prachtig, schitterend, mooiste sterrenhemel ooit gezien etc. WEL terug komen hoor!

• 08 November 2007 - 09:58

Ellen Verduijn:

Lieve Peter en Jenny en natuurlijk jullie reisgenoten. Wat geweldig om jullie helemaal te kunnen volgen en te lezen hoe geweldig jullie het hebben. Ook voor mij als "reiskenner" is het super. Geniet ervan en ik zal jullie zeker blijven volgen.

• 08 November 2007 - 13:47

Biebko:

wat een leuke fotos,vooral die van peter met new zealand hoed,om uit te vergroten.vroeger in mil.dienst stond een helm je ook zo geweldig,wat ben jij toch fotogeniek.vanavond krijgen we hier een noordwesterstorm.fenerbahce-psv 2-0

• 08 November 2007 - 18:30

Fons En Monique:

We genieten mee met jullie prachtige reis. Wat een schitterende belevenis moet het zijn. En pech onderweg, wat kan je het schelen, je bent toch lid van de ANWB.
    Groetjes en liefs uit Rijswijk.

• 08 November 2007 - 20:07

Suus En Kees:

Erg leuk om jullie zo te volgen. Liefs.

• 08 November 2007 - 20:36

Esther En Manja:

Jenny, genoeg geshopt voor het kleinkind, nu zijn wij aan de beurt!!

Mooie foto's weer, we volgen jullie.

Liefs, Esther en Manja

• 09 November 2007 - 09:52

Ria:

Hoi daar in het verre verre Nieuw Zeeland. Mooi verslag tot nu toe. leuk om jullie zo te volgen en Jen dat glas wijn ziet er heerlijk uit. Hier alles z'n gangtje. Zal morgen sms sturen als we geboekt hebben voor G.C.
    De afspraak bij Hermiene en Henk is verzet naat 25 januari. Waag het niet om op vakantie te zijn.
    Nog heel veel plezier en doe voorzichtig.

• 09 November 2007 - 11:27

Henny Aad:

Het stormt en regent hier, dijkbewaking. Dus een kleintje buitje bij jullie mag de pret niet drukken.

• 10 November 2007 - 11:45

Rutger & Sandra :

Lieve Jan en Suzan,

Dat ziet er allemaal goed uit zeg. Prachtige omgeving en in die luxe campers is zes weken vakantie ook geen straf te noemen.

Liefs uit Stellendam

• 10 November 2007 - 13:09

Jan Stoffelen:

Aantal jaren geleden ook in die contreien rond gezworven. Als ik jullie foto's zie krijg ik heimwee. Wens jullie nog een hoop mooie en avontuurlijke plekken toe. Hier is het gewoon een druilerige herfst.
    Nog heel veel plezier en een groet uit het Hellevoetse.

• 10 November 2007 - 14:24

Marlijn Nenk:

Geweldig om jullie te volgen. Ralph heeft mij dit adres gegeven en ik blijf dus ook in Benidorm helemaal op de hoogte. Veel plezier en de groetjes van ons.
    Charles en Marlijn

• 10 November 2007 - 15:38

Ria:

Goedemorgen luitjes, ik durfde geen sms te sturen omdat ik niet precies het tijdsverschil weet.
    Jen we hebben vandaag El Greco geboekt op zaterdag 5 april. Zijn dus half april weer thuis. Tijd genoeg om te breien. Trouwens dat kunnen we ook met z'n vieren doen op het strand.
    Veel plezier en ik ga jullie volgende week weer volgen.
    X

• 10 November 2007 - 17:24

Hetty:

leuk al die bekende plekjes te horen waar ik ook was o.a. hot water beach hebben jullie ook een gat gegraven en in het hete water gezeten? in de coromendel woonde mijn tante,prachtig die kauribomen. goede reis en mooi weer groetjes

• 10 November 2007 - 23:14

Lenny:

Wat een fantastische reis maken jullie! Ik ben jaloers. Jenny, we gaan 5 april (ja, op zaterdag!) naar GC. Toch weer El Greco. Mijn nichtje Marieke zit ook in Rotorua. Is aan het backpacken maar werkt nu een paar weken in een pizzeria daar.
    Veel plezier en genieten jullie maar lekker.
    Groeten, Lenny

• 03 December 2007 - 19:55

Bert & Ria Verduijn:

Hallo vakantiegangers,

Als wij jullie foto's en verslagen zien en lezen, dan kunnen we niet anders concluderen dan dat julie een geweldige vakantie beleven daar down under en dat het goed gaat met jullie.

Met ons gaat het ook goed. Wijzelf zijn weer in het barre Nederland gearriveerd en wij wilen jullie danook waarschuwen dat het weer hier thuis helemaal niks is. Dus onze raad aan julle is, plak er een paar weken aanvast plakken als dat kan, totdat het weer hier weer een beetje normaal is geworden.

Verder zullen wij jullie weer dagelijks op de voet volgen.

Nog heel veel plezier.

Ria en Bert Verduijn.