Op weg naar Rotorua - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu Op weg naar Rotorua - Reisverslag uit Amsterdam, Nederland van Peter en Jenny, Jan en Suzan Stroober en Majoor - WaarBenJij.nu

Op weg naar Rotorua

Door: Jan

Blijf op de hoogte en volg Peter en Jenny, Jan en Suzan

11 November 2007 | Nederland, Amsterdam

9-11-2007
Heerlijk, je vanaf de eerste dag thuis te voelen in een land dat je alleen van verhalen en films kent. Nieuw Zeeland!!!
Schitterende kusten met mooie baaien en heel veel eilanden, en bergen afgewisseld met weidse vlaktes. En 's nachts een onmetelijke sterrenhemel. Daarbij nog zeer vriendelijke mensen. Wij genieten er met volle teugen van.
Vandaag zijn we het binnenland ingereden naar Rotorua. Een flink bergachtige tocht met vele mooie uitzichten.
Rotorua zelf is een middelgrote stad, ligt aan het gelijknamige meer en heeft als bijzonderheid vele geisers die in een park opgenomen zijn. Op vele plekken modderpoelen die flink borrelen en waar stoom en een zwavelgeur vanaf komen.
Verder hebben wij niet zoveel met de stad en gaan op een camping in het naburige dorp Ngogontaha staan. We maken er een wandeling naar het meer en vervolgens naar een uitstekend restaurant.
Jan

Peter en Jenny, Jan en Suzan

Wordt reisverslag van Suzan en Jan en Jenny en Peter. Reis gaat via Hong Kong naar Aukland Nieuw Zeeland. In Nieuw Zeeland wordt een camperreis gemaakt over het Noorder en Zuider Eiland. Vanuit Christchurch wordt vervolgens gevlogen naar Fiji waar op een resort op een van de eilanden 6 dagen wordt doorgebracht om vervolgens door te vliegen naar Sydney Australie waar wij nog een aantal dagen zullen zijn om tenslotte via Hong Kong terug te vliegen naar Nederland.